Outbound marketing

MET DE JUISTE BOODSCHAP BEREIK JE MEER

De tegenhanger van inbound marketing is outbound marketing. Bij outbound marketing benader je je doelgroep proactief met een bepaalde boodschap. Wanneer je dit op een slimme manier doet met een relevante boodschap voor een specifieke doelgroep, is dit een effectieve wijze om met je doelgroep in contact te komen. Voorwaarde voor succes is dat de boodschap nauwkeurig is afgestemd op de uitdagingen, behoeften en vragen van degene die je wilt bereiken.

IK ONDERSTEUN JE GRAAG BIJ

Direct mailing
Je doelgroep met een specifieke boodschap benaderen,
bijvoorbeeld via de post of per e-mail.

Offline adverteren
Via bijvoorbeeld een (online) magazine of krant je
doelgroep bereiken.

HET VERSCHIL TUSSEN EEN DIRECT MAILING EN ADVERTENTIE

Bij een direct mailing verstuur je iets via post of e-mail naar je doelgroep. Denk aan een e-mail, flyer, poster of infographic. Het gaat erom dat je de aandacht van je doelgroep trekt. Met een direct mailing kun je je naamsbekendheid vergroten, een nieuw product promoten of nieuwe klanten winnen. Als je je boodschap nauwkeurig afstemt op je doelgroep en het zo persoonlijk mogelijk maakt, kan een direct mailing heel succesvol zijn.

Bij een advertentie plaats je een boodschap voor een grote groep ontvangers in bijvoorbeeld een krant of tijdschrift. Doe je dit in een krant of tijdschrift die je doelgroep leest en gebruik je een haarscherpe boodschap, dan werpt adverteren absoluut zijn vruchten af.

Inbound marketing

SPARREN OVER JE MARKETINGAMBITIES?

Sparren over je marketingambities of meer informatie over hoe ik je kan helpen? Neem geheel vrijblijvend contact met mij op.

Marije is een uitstekende marketing- en communicatiespecialist, plezierig om mee samen te werken, kritisch, positief en betrouwbaar.

– Jeroen van den Assem, Business Information Manager bij Achmea

BLOGS

Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf

Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf

Data-driven marketing of databasemarketing is de nieuwste rage binnen marketing. Termen als ‘big data’ en ‘smart data’ zijn echter voor veel marketeers nog ongrijpbaar, laat staan dat ze onderdeel zijn van de marketingstrategie. PIM (Platform Innovatie Marketing) vond het daarom tijd om een bijeenkomst te wijden aan dit onderwerp. Het werd een avond vol inspirerende […]

De 5 grootste redenen voor marketing automation in B2B

De 5 grootste redenen voor marketing automation in B2B

Volgens onderzoek van Forrester Research eisen CEO’s in 2015 een gedetailleerd ROI-rapport dat laat zien hoe marketing bijdraagt aan omzetgeneratie of andere doelen van de business. De meest toepasselijke manier hiervoor is het invoeren van een marketing automation-systeem. Deze relatief nieuwe technologie helpt bij het meten van de effectiviteit van marketing en het […]

Merken opgelet: negatieve tweets zijn schadelijk

Merken opgelet: negatieve tweets zijn schadelijk

Steeds meer organisaties zetten webcare-teams in om de klagende online consument te helpen en zo de (online) reputatie van het merk te beschermen. Vooral via Twitter heeft deze negatieve word-of-mouth enorme invloed. Door een kort berichtje kunnen ontevreden consumenten hun hart via Twitter wel heel eenvoudig luchten. In een mum van tijd gaat een online klacht de hele wereld over […]

Diensten

Marketingstrategie
Inbound marketing
Contentmarketing
Outbound marketing

Aanpak

Website-optimalisatie
Social media marketing
Zoekmachine-adverteren (SEA)
Buyer persona's

Contact

c-centric
marije@c-centric.nl
+31 (0)6 36 48 43 77
KvK: 68042264