Content mapping

Waardevolle content voor iedere fase van het koopproces

De afgelopen jaren is de wijze waarop kopers een kooptraject doorlopen drastisch veranderd. Kopers staan tegenwoordig zelf aan het roer. Ze verzamelen zelf informatie via onder meer forums, websites, social media en via content als blogs en whitepapers. Dit gebeurt grotendeels online. Maar hoe zorg je dat je content maakt die jouw doelgroep relevant vindt? Een ‘content map’ geeft hierbij uitkomst.

Marije is een sterk gedreven marketeer met focus op het leveren van kwaliteit en het boeken van resultaten.

– Saskia van Nieuwenhuizen, B2B digital marketer bij Scribl

WAT IS EEN CONTENT MAP?

Een content map is een overzicht van contentideeën die nauwkeurig zijn afgestemd op de behoefte van uw koper in de verschillende fasen van het koopproces. ‘Content mapping’ is een unieke methode om uw marketingplan vorm te geven en biedt structuur voor je contentideeën waar je vaak jaren mee vooruit kunt. Zo creëer je relevante contactmomenten en verhoog je de kans op succes, conversie en omzet.

laptop-koffie3

EEN VERFRISSEND GESPREK?

Voor meer informatie, vragen of een verfrissend gesprek over content mapping, neem je geheel vrijblijvend contact met mij op.

BLOGS

Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf

Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf

Data-driven marketing of databasemarketing is de nieuwste rage binnen marketing. Termen als ‘big data’ en ‘smart data’ zijn echter voor veel marketeers nog ongrijpbaar, laat staan dat ze onderdeel zijn van de marketingstrategie. PIM (Platform Innovatie Marketing) vond het daarom tijd om een bijeenkomst te wijden aan dit onderwerp. Het werd een avond vol inspirerende […]

De 5 grootste redenen voor marketing automation in B2B

De 5 grootste redenen voor marketing automation in B2B

Volgens onderzoek van Forrester Research eisen CEO’s in 2015 een gedetailleerd ROI-rapport dat laat zien hoe marketing bijdraagt aan omzetgeneratie of andere doelen van de business. De meest toepasselijke manier hiervoor is het invoeren van een marketing automation-systeem. Deze relatief nieuwe technologie helpt bij het meten van de effectiviteit van marketing en het […]

Merken opgelet: negatieve tweets zijn schadelijk

Merken opgelet: negatieve tweets zijn schadelijk

Steeds meer organisaties zetten webcare-teams in om de klagende online consument te helpen en zo de (online) reputatie van het merk te beschermen. Vooral via Twitter heeft deze negatieve word-of-mouth enorme invloed. Door een kort berichtje kunnen ontevreden consumenten hun hart via Twitter wel heel eenvoudig luchten. In een mum van tijd gaat een online klacht de hele wereld over […]

Diensten

Marketingstrategie
Inbound marketing
Contentmarketing
Outbound marketing

Aanpak

Website-optimalisatie
Social media marketing
Zoekmachine-adverteren (SEA)
Buyer persona's

Contact

c-centric
marije@c-centric.nl
+31 (0)6 36 48 43 77
KvK: 68042264