Blogs

Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf

Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf

Data-driven marketing of databasemarketing is de nieuwste rage binnen marketing. Termen als ‘big data’ en ‘smart data’ zijn echter voor veel marketeers nog ongrijpbaar, laat staan dat ze onderdeel zijn van de marketingstrategie. PIM (Platform Innovatie Marketing) vond het daarom tijd om een bijeenkomst te wijden aan dit onderwerp. Het werd een avond vol inspirerende […]

De 5 grootste redenen voor marketing automation in B2B

De 5 grootste redenen voor marketing automation in B2B

Volgens onderzoek van Forrester Research eisen CEO’s in 2015 een gedetailleerd ROI-rapport dat laat zien hoe marketing bijdraagt aan omzetgeneratie of andere doelen van de business. De meest toepasselijke manier hiervoor is het invoeren van een marketing automation-systeem. Deze relatief nieuwe technologie helpt bij het meten van de effectiviteit van marketing en het […]

Merken opgelet: negatieve tweets zijn schadelijk

Merken opgelet: negatieve tweets zijn schadelijk

Steeds meer organisaties zetten webcare-teams in om de klagende online consument te helpen en zo de (online) reputatie van het merk te beschermen. Vooral via Twitter heeft deze negatieve word-of-mouth enorme invloed. Door een kort berichtje kunnen ontevreden consumenten hun hart via Twitter wel heel eenvoudig luchten. In een mum van tijd gaat een online klacht de hele wereld over […]

Content in B2B-e-commerce: van engagement naar conversie

Content in B2B-e-commerce: van engagement naar conversie

Tijdens het B2B E-Commerce Congres 2014 gaf marketingprofessional Ingrid Archer (spotONvision) de bezoekers inzicht in het gebruik van content in e-commerce binnen b2b. “Contentmarketing is een buzzwoord geworden en zeker in B2B zien we content tegenwoordig als de heilige graal die ervoor zorgt […]

Hoe marketing automation zorgt voor meer engagement in B2B-marketing

Hoe marketing automation zorgt voor meer engagement in B2B-marketing

In diverse blogs ga ik in op ‘marketing automation’. Marketing automation is krachtige en efficiente oplossing voor het ondersteunen van potentiële klanten in hun aankoopreis, hun ‘buyer journey’. In deze blog vertel ik hoe marketing automation helpt bij het tackelen van uitdaging nummer 1 van de meeste […]

Alleen nog gekwalificeerde leads naar sales dankzij marketing automation

Alleen nog gekwalificeerde leads naar sales dankzij marketing automation

In een eerder artikel heb ik verteld hoe B2B-marketeers hun grootste uitdaging eenvoudig het hoofd bieden, namelijk relevant engagen met je doelgroep. In dat artikel heb je kunnen lezen dat dankzij marketing automation nauwkeurige segmentatie van je doelgroep mogelijk wordt. […]

Van leadgeneratie naar leadinspiratie: 7 praktische tips

Van leadgeneratie naar leadinspiratie: 7 praktische tips

Tijdens het NIMA seminar ‘Van leadgeneratie naar leadinspiratie’ op donderdag 26 maart 2015 sprak Truus Koppelaar – directeur marketing en communicatie bij AFAS Software – over de manier waarop zij contentmarketing inzetten. Een praktisch verhaal waarin ze haar lessons learned deelde en praktische tips gaf waar b2b-marketeers meteen […]

Moderne B2B-marketing door de ogen van marketingdeskundigen

Moderne B2B-marketing door de ogen van marketingdeskundigen

B2B-marketing is nog nooit zo populair geweest. Ondanks dat B2B vaak ondergesneeuwd wordt door B2C, zijn de afgelopen tijd veel innovatieve en leerzame B2B-marketingcases ontwikkeld met gezonde ROI’s. En dat terwijl B2B-marketing een grote uitdaging is vanwege de vaak complexe DMU-structuur, veeleisende doelgroep […]

Sla de plank met buyer persona’s volledig mis op 3 eenvoudige manieren

Sla de plank met buyer persona’s volledig mis op 3 eenvoudige manieren

Het ontwikkelen van buyer persona’s door B2B-marketeers is een enorme hype geworden in B2B. In principe is dit een goed teken: we beseffen steeds meer dat B2B-marketing alleen succesvol kan zijn wanneer je je koper écht kent en je marketingactiviteiten aansluiten op specifieke klantbehoeften. Door de stijging in populariteit schieten de […]

Diensten

Marketingstrategie
Inbound marketing
Contentmarketing
Outbound marketing

Aanpak

Website-optimalisatie
Social media marketing
Zoekmachine-adverteren (SEA)
Buyer persona's

Contact

c-centric
marije@c-centric.nl
+31 (0)6 36 48 43 77
KvK: 68042264